Monday, December 13, 2010

cacar air......






khamis lps, blk dr skolah, kami telah dpt mengesan perubahan suhu badan radhi..... agak panas... pastu, bile check betol2, ade bintik2 merah yg berisi air.... n, kami buat kesimpulan, die terkena jangkitan chicken pox atau dlm bahsa melayunye, cacar air... alahai.... memula, nk tunggu je cmne keadaan die pg esok kan... tp, last2, wat keputusan, antar die g umah nenek since kt sane, ade kak alisa, abg gemuk n abg asri... ade la gak kwn. so, mlm tu, ibu g hantar die. aku x g sbb, pg jumaat tu, aku ade training g.... so, mlm tu, radhi n ibu tido sentul....
siang jumaat tu, nenek kate, atuk dh cr kan air kelapa muda. die x nk minum. kena paksa. minum le skit. huhuhu..... pastu, nenek ckp, dh mule bnyk bintik yg kuar. Alhamdulillah. n, die stil ok g. x demam. main je. tp, siap ade request. nk donut. huhuhu... mmg penggemar donut la die ni. huhuhu.....



so, ptg tu, lps keje, siap2, g alamanda jap. nk beli donut... pastu, trus shoot g sentul. sampai sane, alahai, sian tgk radhi. muke dh ade bintik2 merah.... huhuhu... tp, die still x demam. main je.
sabtu pg tu, aku g sabit kelapa muda g. nk bg radhi minum, merangkap aku sekali nk minum. hehehee.... siap mkn degan die. pergh!!! lame gile x pekena air kelapa muda dgn isi die a.k.a degan. hahaha..... memula, radhi x nk minum. pastu, kena paksa n ugut (ugut x leh tgk kartun tom n jerry n ben 10), terus die minum... dpt le suku gelas... tu pon, minum skit2.... hahaha... seteguk, seteguk. hahahaa......
maghrib tu, blk bangi semula sbb, aku ade training pg ahad. tp, mlm tu, suhu bdn die naik blk.... mule demam. mungkin sbb bintik2 tu mule nk kuar semua. tu yg die demam tu... mlm, die mule meracau. time tu, tgh tgk game LFC. dh la klh, radhi lak asik merengek. pergh!!! menyirap gak la. huhuhu..... tp, lps dh mkn ubat demam, die tido blk. nyenyak... mungkin sbb die berpeluh (sbb pkai bj tido biase, n ibu lak, on kipas alahai, slow nye....).... kena kat bintik2 tu, die merenyam la kan.... so, aku pon laju kan kipas, srh radhi bukak baju. pastu, tukar baju lubang2.. (nsb baik baju die mase baby tu, ade g n muat). huhuhu.... so, tido nyenyak die.... siang tu, aku g training. die kt umah. bdn, x pns sgt. cume, die lemah je.... antibodi tgh lwn virus tu kan.... aku blk training, ibu ckp, die dh pon mkn... pastu, ptg tu diorg blk sentul semula. minggu ni, ibu radhi akan ulang alik kl-ukm.... aku, jaga umah. sbb, ptg je, aku kena training... sukan dh dekat... huuhhu....





**** time dh dekat sukan ni, radhi lak kena chicken pox.. aduhai.... risau gak ni. hope, x de ape2 since nenek n atuk ade utk jaga die... kalau x, mmg aku x g la sukan tu...