Tuesday, December 28, 2010

akhirnye......


akhirnye, sorang sahabat aku melangsungkan juge perkahwinan...... masuk juge die kt kelab2 berstatus laki org. hahahaa..... sahabat lama.... start aku keje ni. huhuhu.....
ptg jumaat lps (aku cabut dr keje. lps solat jumaat, aku dh blk umah. sbb, nk g kenduri die kt keratong 4. umah pompuan)... dlm kul 4.30ptg, trus gerak ke keratong. ikut kate nye, nk ikut la LEKAS hiway. br le lekas sampai. hahahaa..... masuk LEKAS ikut nilai. mase tu, ujan lebat dh... mmg lebat giler. exit kt tol setul, senawang. c nizam leh plak x ckp yg jumpe simpang 4 1st, masuk kiri. langsung aku terus je... cisss... salah jln.... tu pon sbb aku call die. dh le kna patah blk. so, terus je le masuk jln jalan yg betul. rupenye, tu jln baru nk ke kuala pilah. x yh ikut bukit putus. x de le konar2 berbentuk U n V tu kan. tp, die potong kt bukit putus je. kuar kt area air terjun ulu bendul. so, sape2 nk g air terjun ulu bendul, mmg dh dekat la. n, jalan pon x konar2 maut.
so, teruskan perjalanan menuju kuala pilah.... pergh!!! mmg nostalgia la. sbb, ni le jln nk g soromban dulu. time stadi dulu2. huhuhu..... n, sampai skrg, aku still mngagumi binaan asli rumah negeri sembilan... unik. lg 1, aku suke tgk persekitaran umah diorg. siap berpagar, n laman yg luas, siap berumput. mmg klasik... kt pilah n juasseh, stil bnyk g la umah2 stail cmni. huhuhu...... sepanjang jln tu, mmg memori n ingatan berkisar mase zmn2 stadi le dulu. huhuhu..... sampai pilah, trus amik jalan utk ke bahau. pergh! lg la menggamit memori sbb, dulu stadi kt bahau. mmg menghabiskan sedikit umur kt sane.... pekan bahau.... huuhuhu..... kt bahau le aku jumpe kwn2 yg susah pyh hidup di kolej. kt bahau juge aku tau ape itu roti naan. n, kt bahau juge la aku dpt rasa naik keretapi. huhhu..... pergh!!!!!! mmg memori..... pastu, masuk lak jempol. pergh! skrg dh dipanggil bandar baru jempol. maju tu beb.... pergh! aku pon terus le menyelusuri jln yg selalu aku lalui dulu. leh kate tiap2 minggu ikut jln tu. dr KC nk g bahau kan. huhuhu.........
kalau ikut peta, terus je jalan. ropenye, kt simpang 4 nk g muadzam, kena masuk situ. hampeh. aku elak je jln terus. yg buat aku nk terus ialah, sbb, nk tgk lui mudo, serting hilir n.... plg utama, KC. mmg aku follow jln tu sampai la npk KC. pergh!!!! tpt belajar dulu. tp....... dh x rupe ape... dh jd ladang sawit. bangunan pon dh hancur. dh dekat 10 thn ditinggalkan since KPM wat kolej matrix sndri. dh x de franchise..... huhuhu... aku pon elok je terus kt jalan tu, samapi le dh dekat temerloh. c nizam call. tanye kt ne... sekali, die ckp salah jln. aduhai.... hampeh. die kate, kna ikut muadzam. aduhai, kena patah blk. ciss....... abis suku mnyk keta. huhuhu....... langsung aku pth blk. padahal, dh tinggal dlm 30km nk sampai temerloh tu. huhuhu..... hampeh nye nizam. hahahaha..... hari dh mlm lak tu... cisss.... terbazir 1 jam kt situ. huhuhu.....
dh pth blk, singgah petronas kt bandar baru jempol tu. isi mnyk yg dh terbazir tu. huhhu...... so, terus le masuk blk jln ke muadzam....... pergh!!! gelap gelita.... masuk... n, npk le signboard palong. pergh!!!!! kg member aku... n, kebetulan, die br je call. katenye, die ade kt bangi. huhuhu....... jauh gak nk g keratong tu. pergh!!! kire dh kematu gak la bontot n kaki dh mcm jem. hahaa.... npk je signboard shahbandar, ati dh lega sbb, ikut peta, dh dekat dh... dpn skit, ade signboard keratong 2... langsung terus masuk. jalan je terus. x pikir ape dh... npk kwsn kg.keratong 2. call nizam. die kate, terus je.... sekali, sampai kt jn mati. jln nk masuk kebun sawit. aaah! sudah. biar betol ni. dh la dh mlm... aduhai. aku pth blk. wifey kate, terus je dulu. kot leh tembus kg.keratong 4. aku ckp, x mungkin la. ni jln masuk ladang ni.... patah blk, perasan ade simpang masuk ke keratong 1. call nizam blk. die pon dh pening.... last, aku n wife nekad je. ikut jalan tu.... hahaha.... sampai kt ujung, ade simpang 3 lak. 1 ke segamat, 1 ke bekoh. la, kemane lak aku ni. huhuuhu..... aku amik jln ke bekoh. sbb stil ade g keta yg jln kt situ. jalan le sampai hujung.... simpang 3. ade lak signboard ke 'loji penapisan air sg.keratong'. pastu, ade gak keta yg jln ikut situ. aku pon ikut jalan tu. tp, gelap sgt. x de rupe jln ke kg org pon. aku pon pth blk. last, aku terus je. x de le aku kuar blk kt simpang tu klau kuar blk, kna masuk kiri kan). aku terus je. gelap gak. pastu, ternampak signboard keratong 4. pergh! lega. tu pon dh telajak. ptt masuk kiri. nsb baik undur skit je.... masuk je simpang tu, trus nampak skolah. aku call nizam..... lega la skit sbb dh ade landmark kan.... so, die srh tunggu. pergh!!! lega aku....dlm 10min, nizam sampai. Alhamdulillah. rupenye, die pon x penah ikut jln situ. itu ikut jln blkg tu. leh sambung g keratong 1 n 2. huhuuhu... die pon x tau name skolah yg aku brenti tu. hahhahahaampeh... siap tanye org g. huhuhu....... so, die trus ajak g umah bakal bini die. ade tahli katenye. tp dh abis. masa utk mkn..... mkn dulu la sblm g hotel. pergh! amik ko, punye la ramai jemputan tahlil.... huhuhu... sampai2 je, terus disuruh mkn.... hahha... mkn je la. dh lapo pon. hheehee...... terbaek la hidangan. sup tulang, terung, ikan masin n ulam2 + sambal belacan. pergh!!!! terbaek la sambal belacan tu...... terus x ngantuk aku beb. huhuhu. lps mkn, nizam ajak g amik kunci hotel. die pon tunjuk le jln yg sepatutnye aku lalui. hahaaa.... mmg jauh dr ape yg aku lalui la. hahahaha...... dh amik kunci, terus g hotel. bukan hotel la. tp, rumah tumpangan. tp, dijaga. x de org kt kaunter. nk masuk pon kna tag elektronik kad. hahaha... masuk bilik, n nizam pon nk blk. so, lpk le bilik. sempat le beli satey 20 cucuk kt kedai2 kt tepi tu.... happening kt situ. bnyk kedai mkn. kire kwsn tumpuan utk geng2 keratong 1,2,3,4 la kot. hehhehee..... satey pon murah je. 50sen/cucuk. huhuhu.. terbaek. besar pon besar. huhuhu.....
akhirnye, sampai gak ke destinasi... terus tido......
pg2 tu, ingat nk antar nizam nikah. kul 10. tp, x larat la. g time sanding je la. lg pon, alang2 nk kuar, trus check out sekali.....
kul 12, terus check out. nk check out, kna call kaunter. nnti diorg dtg amik kunci. hehehehe....
mmeula, nk tunggu rombongan kt petronas, tp, alang2 tu, g trus la umah yg diorg lepak tu.... umah tetamu felda.... mmg nsb baik le tunggu kt situ. kalau kt petronas sane, pergh!!!! sbb nye, kul 12.30 pon x siap g. hahaha... kul 1 lbh br siap. hahahaha.... tgh2 tunggu tu, rahman daud lak sampai. dak hq. ok. la. trus kami follow konvoi rombongan. dh siap2 mkn, pastu amik gambo dgn pengantin, trus ckp kt nizam, nk gerak la. lg pon ade 1 plan g. huhuhuuhuu.....




n, akhirnye, selamat juge kwn aku sorang ni..... ni pn dh kire lewat dh ni. hahhaha.... ok la.


selamat pengantin baru buat ko zam.....





-sabun, dvd, n vcd dh leh buang dh. hahahahaa......-


No comments: