Friday, November 21, 2008

smkdpb, pontian



Rupenye, thn 2008 ni, merupekan thn ke 10 aku meninggalkan skolah dato'. tp, sampai ari ni, kenangan aku kt sana x dpt aku lupekan. skolah dato' la mengajar aku idop berdikari n blajar idop jauh dr family. sbbnye, aku dpt duk asrama. hu3. aku ingat g time aku dpt surat tawaran tu, aku dh skolah kt smk parit betak sminggu. merase gak la aku g skool naik moto. he3. memula dpt brite masok asrama, aku hepi je. bile time nye, aku jd sedih lak. hu3. ye la, br form 1 kan. mstila sedih. memula mmg syahdu la duk situ. ye la, x de sape yg aku knal. nsb baik aku dpt masuk situ dgn member aku, lan. x de le rase keseorangan sgt. n nasib baik gak, aku kenal jenggi (faizal). aku knal die pon sbb mase skolah rendah, aku dpt main football utk zon aku. n aku 1 team dgn die. so, ade le sorang g member. tp, faizal skrg dh xde. die meninggal sbb penyakit kanser tulang (die meninggal dlm thn 99. alfatihah utk arwah). 1st n 2nd week, mmg saat plg syahdu. lg2 time orientasi. asik kna buli n pow je. ha3. tp, lps tu, ok dh. sampai la form 5, aku stil duk asrama n skool tu. kt situ, sume aku rase n buat. he3. ponteng skool, ponteng prep, kna sebat n lempang dgn warden, isap rokok kt asrama n skool, fly g bando, buli junior, kna buli dgn senior n memacam g la. ha3. npk cm sume keje jht je yg aku buat kan. x de le sume jht. ade gak yg baik. cume x nk up kt sini. ok la, aku up sket. kt asrama, aku penah jd ketua biro kebersihan n keceriaan. kirenye, cm menteri la kalau dlm kabinet kerajaan, pastu, kt kelas, penah gak jd penolong ketua kelas n ajk keceriaan, x lupe juge, presiden kelab softball. hu3. k la. malas nk up lbh2. ha3. kt skool ni gak, aku kenal permainan tenis n softball. aku kire berjaya la dlm kedua-dua sukan ni. tenis, aku penah jd johan double n ke-3 single utk peringkat skolah2 daerah pontian. peringkat negeri lak, naib johan utk beregu. dua-duanya, thn 98. softball, penah dpt naib johan n ke-3 peringkat sekolah daerah pontian, n naib johan peringkat negeri. n, aku gak, penah jd ketua jurulatih utk pasukan softball skool aku utk peringkat bwh 15thn. (masa tu, aku baru form 4. assistant aku pon form 4 gak. kredit utk fahmi b esa. aku n dia jd jurulatih termuda dlm kejohanan tu). kitorang dpt bwk blk naib johan. mmg syok mase tu. saham naik beb. ha3.... tp, mmg pengalaman kt skolah dato' merupakan antara pengalaman plg syiok dlm idop aku la. hu3. mmg aku x kan lupekan semua pengalaman2, cikgu2, kawan2 (terutama akim, sani, nazim, amin, apai, lebon, ikwan, pakchu, fahmi, bawal dll yg aku x tersebut nama) n warden2 aku kt SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN DATO' PENGGAWA BARAT, PONTIAN.

No comments: