Friday, March 25, 2011

akhirnya.....

saspen je kan? hehehe.... so, nnti ade free time aku akan wt entry ni. hehhehe......
ok, aku sambung entry ni...

akhirnye, aku berjaya membeli hp baru. bkn sbb ape. sbb, hp lama, P1i aku dh kong. tibe2 je x nk idup. aduhai.... dh 3 thn gune, mmg x de major prob. kali ni je. n, mungkin dh sampai masa die kot. so, dgn berat hati, terpakse le kuarkan modal beli hp baru. dh la x boleh trade in kan. huhuhuu.... x pe la. sedapkan hati dgn pikirkan yg P1i tu dh berusia 3 thn... huhuhu....
so, setelah membuat perkiraan, = - itu dan ini, maka, aku pon membeli sebuah smartphone, android... bernama, SE X10.... jenuh gak mikir. pilihan yg ada, X10, BB bold 3 9780, samsung Galaxy Tab n iPhone 4... IP4 tu, cmbest... tp, bile pikir, bnyk kos nye. sbb, rege mhl nk mampos. kecuali amik kt maxis atau digi. masalahnye, aku x minat diorg2 tu... aku setia dgn celcom... huuhu... kemudian, samsung Galaxy tab lak... mmg minat nk beli, tp, saiz nye n reeg nye membuatkan aku rasa, x ptt aku beli tablet ni. bkn ape, saiznye yg beso, dh mcm aku bwk diari ke ke hulu ke hilir lak... huhuhu... x leh masuk poket sluar... pastu, tinggal BB dgn X10 lak. pikir punyer pikir n + 1-2 benda yg bg aku, cm x best amik BB ni, langsung aku tolak BB. tinggal la X10. so, aku pon menyambar la X10 dgn sepenuh hati... x nk ade was-was n rasa menyesal. selain dr die ni android (bnyk apps free kt android market), die nye juge ade GPS (walaupon BB n iPhone 4 ade gak GPS, namun, rege tepon ni membuatkan yg X10 lbh ekonomi... kamera nye pon 8Mp. so, agak berbaloi la compare dgn IP4 n BB yg cume 5Mp je.


lg plak, dpt sekali 8G mmc. so, leh la aku masuk sume lagu2 LFC dlm ni. x lupe, lagu2 feveret... gambo pon same... heehee.....
slps seminggu menggodek gajet terbaru aku ni, aku rase, mcm dh agak mahir la dgn selok belok X10 ni. cume, part bateri tu je. mcm x cukup lama la hayat die tu. huuhu... tp ye la. mane hayat x panjang. asik online je kejenye kan. hahahaha...
mlas aku nk up spec hp ni. korang bace le sndri k.. hahahaa... google je. hehehee...
*** SE X10

2 comments:

Dr. Rodzila Rodi said...

mcam sesuai je kan utk hadiah besday aku nanti ni..
kalau ko tak suka TAb tu..belikan la utk aku eh..besday aku bulan 8 nnt..ada masa utk kumpul duit..wakakaka..
X10 ni smart bro!

xali alonso said...

dr: ceh!!!! ko la ptt bg hadiah kt aku.... ape daaaaaa.... huuhuhu...