Wednesday, January 27, 2010

al-Fatihah.......


walaupon dh agak lewat utk aku cerita pasal kemangkatan almarhum Sultan Iskandar ni, namun, sebagai anak Johor, aku ttp nk abadikan benda ni dlm blog aku. huhuuhu.... sedih bile dgr baginda gering dan dimasukkan ke hospital pakar jumaat lps. lg sedih bile dpr berita mengenai kemangkatan baginda. huhuhu..... namun, ape kan daya, takdir menentukan. walaupon bnyk tohmahan terhadap baginda, namun, aku ttp respect n menghormati baginda sebagai sultan bagi negeri Johor dan jajahan takluknye. lg pulak, baginda naik takhta pada 1981, same thn kelahiran aku. selama 20 tahun dibawah naungan baginda (sblm aku berhijrah ke selangor), aku merasa sangat bertuah menjadi anak jati Johor Darul Ta'zim. walaupon x pernah bersua muka, namun, aku ttp menghormati baginda. dan, pada tanggal 22 jan 2009 iaitu hari Jumaat yang penuh berkat, baginda menghembuskan nafas yang terakhir, di bumi Johor Darul Ta'zim. al-Fatihah buat almarhum Sultan Iskandar........... dan sekalung takziah buat keluarga diraja negeri Johor Darul Ta'zim...

No comments: