Friday, January 23, 2009

belasungkawa ibuku......


pada sabtu lps (17/01/2009), ibuku tercinta telah kembali ke rahmatullah semasa tidur dirumah. sungguh x kusangka. mmg ibuku terlantar sakit. 3 kali masuk wad dlm mase sbulan. tp, doktor telah sahkan yg sakit arwah boleh sembuh. but, nak buat cmne kan, mmg dh ajal arwah. huhuhu.... cume, aku sgt2 terkilan sbb, kalau ikut perancangan asal, bermula isnin (19/01/2009), giliran aku menjaga arwah. npk nye, x sempat aku nk menjaga arwah, arwah telah pergi buat selamanye. aku dpt menerima kenyataan ni, cume, semasa abah, kami adik beradik n sepupu mencium arwah buat kali terakhir, aku x dpt menahan airmata ku dr mengalir. aku sgt sedih. bnyk salah aku pd arwah. aku pon jarang menelefon arwah semasa hayatnye ada. lg2, semasa arwah terlantar sakit. aku sgt2 menyesal. but, aku puas sbb, dpt mengusung jenazah arwah utk di sembahyagkan di surau, menyembahyangkan jenazah arwah, menemani arwah semasa di dalam van yg menghantar jenazah ke perkuburan, n mengangkat jenazah arwah n meletakkan nye ke dlm kubur. cume skrg, aku kesiankan abah. sejak mak meninggal, aku tgk, abah bnyk berdiam diri n bnyk membaca al-quran. mungkin utk mengurangkan kesunyian. aku kesiankan abah. selama ni, mak n abah berdua dirumah. tp, lps ni, abah akan bersendirian. mesti abah rasa keseorangan. sape yg nk jaga mkn minum abah? lg pulak, abah ade gastrik. itu la yg merunsingkan aku.... cume aku dpt berdoa yg abah tabah menghadapi dugaan maha berat dr ALLAH ni. mungkin lps ni, aku akan rajin blk kg @ aku akan bwk abah ke kl. cucu die kt sini ramai. mungkin dpt mengisi kekosongan selepas mak meninggal.
"ya ALLAH, ya tuhanku, aku bermohon kepadaMu, Kau cucuri lah rahmat ke atas roh arwah ibuku. Kau tempatkan die di kalangan org2 solehah dan, Kau tempatkanlah die ke dlm syurgaMu. ya ALLAH ya tuhanku, aku bermohon kepadaMu... Aminnn"

2 comments:

prebetsabu said...

innalillah.. moga tabah ngn ujian...

White BumbbleBee said...

Ko tau, mak ko pergi 17 jan 2009 mak aku tinggalkan aku 18 jan 1995.